Kombinaciju medijskog planiranja i zakupa medijskog prostora možemo nazvati medija planom.

Kako bismo izradili medija plan potrebno ga je podijeliti na planiranje i zakup medija te planiranje na cjelogodišnjoj razini uz jasno postavljene ciljeve.

Sve počinje od vrha, jasno postavljenih ciljeva i budžeta.

Medijsko planiranje je proces odabira optimalne kombinacije medija za oglašavanje određene marketinške poruke.

Proces uključuje:

Kao drugi dio medijskog plana, zakup medija je proces u kojem uzimamo uvide prikupljene od medijskog planiranja. Shodno planu pronalazimo adekvatne medije i pregovaramo o kupnji oglasnog prostora preko predviđenih plaćenih medijskih kanala.

Rezultat toga je sveobuhvatni medijski plan,  zajednički rezultat planiranja i kupnje medija, koji na koncu uključuje i konačnu procjenu učinkovitosti kampanje.

Čini se jednostavno, ali nažalost mnoga poduzeća ne posvećuju dovoljno vremena medijskom planiranju ne shvaćajući da im ne planiranje donosi nepredvidive troškove i na koncu ne efikasne kampanje.

Pojednostavnite proces, ne zato jer tvrdimo da je medijsko planiranje jednostavno, već zato jer vas želimo usmjeriti prema planiranju.

Ovaj mali korak vam može donijeti veliku uštedu i puno učinkovitije marketinške kampanje.

Kako pojednostavniti proces medijskog planiranja?

Postavljanje ciljeva

Prvi i najvažniji korak koji utječe i definira sve naknadne korake je definirati marketinški budžet (idealno cjelogodišnji, ali može biti i pojedinačni) i prodaju koju taj budžet treba ostvariti.

Nema garancija da ćete ostvariti cilj, ali barem imate cilj i nešto čemu težite. Ukoliko imate povijesne podatke, već znate koliko ste uložili lani (ili na prošloj kampanji) i koliko ste ostvarili prihoda.

S tim podacima možete predvidjeti povećanje prodaje i koliko dodatno morate uložiti u marketing.

Na koncu želite da cilj definiraju 2 jednostavna broja, budžet i prodajni rezultat. Npr. ako je budžet  150.000 kn, treba ostvariti 300.000 kn dodatne inkrementalne prodaje.

Preporučamo u plan uključiti i procjenu inflacije, tj. povećanje troškova godinu na godinu.

 

Istraživanje i identificiranje

Nakon određenih jasnih i jednostavnih (pametnih) ciljeva imate smjer na koje vrste medija se možete osloniti.

Mi u Blueprint-u vrste medija dijelimo na PLAĆENE (PAID), VLASTITE (OWNED) i ZARAĐENE (EARNED), s pripadajućim kanalima:

Plaćeni mediji (PAID)

Vlastiti mediji (OWNED)

Zarađeni mediji (EARNED)

Svaki od navedenih medija i kanala utječe na sesije (promet na web stranicama), stopu konverzije i može se promatrati kao zasebni profitni centar, ali i kao kumulativ svih napora komunikacije. Kombinaciju medija i kanala treba testirati i naći najisplativiju kombinaciju u pojedinom dijelu godine.

Prema našem iskustvu, omjer medija potreban za uspjeh dijelimo na Growth i Profit modele:

Media planning split

Za Rast preporučamo:

Za Profitabilnost:

Ti omjeri se mijenjaju isključivo ukoliko imate mogućnost visokih marži i zadovoljavajući volumen prodaje. Ukoliko nemate ovakav omjer između vrsta medija, podložni ste visokim i rastućim troškovima plaćenih i zarađenih medija.

Istražite gdje su kupci, na kojim su medijskim kanalima, gdje konzumiraju informacije i provode svoje vrijeme. U te medije investirajte!

 

Analiza i usporedba

Analizirajte cijene impresija i klikova, i pronađite kombinaciju medija koji će maksimizirati doseg i doseći najveći broj ljudi.

Shodno tome usporedite koji medijski kanali konvertiraju i donose prodaju. Neki kanali su odlični za informiranje, dok su drugi odlični za konverzije i prodaju.

Medijski kanali rade u skladu i vaš je posao pronaći idealnu kombinaciju medijskih kanala i poruka kojima ćete se obraćati izravno vašim korisnicima i ponuditi im rješenje njihovih problema.

 

Planiranje i testiranje

Nakon što ste prošli tri prethodna koraka imat ćete jasne informacije kako bi napravili najbolji mogući plan.

Shodno planu testirajte na koju poruku vaši korisnici reagiraju i maksimizirajte mogućnost za uspjeh.

Nakon izrade medijskog plana, provodimo povoljan, ekstenzivan i inovativan proces testiranja poruka i kreativa kako bismo osigurali maksimalan doseg i uspješnost kampanja.

 

Efikasna preraspodjela budžeta

Nakon izvršenog testiranja imamo sve prikupljene elemente marketing kampanje, te najveći mogući uspjeh za ostvarivanje ciljeva.

Sve što preostaje je preraspodijeliti budžet u medijske kanale s kojima imate najveće šanse za uspjeh.

Kako donijeti pametnu odluku prilikom preraspodjele budžeta?

Za početak gledajte metrike poput:

Ne zaboravite, u digitalnom poslovanju:

Broj Sesija x Stopa Konverzije x Prosječna cijena prodaje = Ukupni Prihod

To vam je dovoljno za početak, ali nemojte stati tu, naknadno nađite metrike i rješenja koja vam mogu pomoći donijeti još bolje odluke.

Posao medija planera i zakupca je smanjiti troškove oglašavanja i maksimiziranje poslovnih ciljeva! Mi to radimo svakodnevno!

Da se razumijemo, nema garancije uspjeha, ali garantiramo da imate veće šanse za uspjeh ukoliko napravite medijski plan!